MUNA ASY SYIFA AND HERBS.. SABUN HOMEMADE...DAPATKAN SEGERA .....



SABUN ASLI ” HOMEMADE ” GLYSERIN MUNA ASY SYIFA AND HERBS… APA ITU GLYSERIN ??

** GLYSERIN ADALAH BAHAN YANG TERHASIL DARIPADA KOMBINASI LYE ( SODIUM HYDROXIDE ) DAN LEMAK @ MINYAK SEWAKTU PROSES MEMBUAT SABUN. KOMBINASI BAHAN- BAHAN TERSEBUT ADALAH SESUATU YANG ASAS DALAM SETIAP PROSES PENGHASILAN DAN PEMBUATAN SABUN.

** GLYSERIN - PENTING SEBAGAI PELEMBAB, IA MEMERANGKAP PARTIKAL UDARA DENGAN MEMBENTUK SATU LAPISAN LEMBAPAN DIPERMUKAAN KULIT.

** KEBANYAKAN SABUN BAYI MEMPUNYAI KANDUNGAN GLISERIN YANG TINGGI BAGI MENGELAKKAN IRITASI DAN MEMBERIKAN KELEMBAPAN TAMBAHAN KEPADA KULIT BAYI YANG LEMBUT.

** OLEH SEBAB ITU SABUN YANG TERHASIL PERLU DISIMPAN DITEMPAT YANG KEDAP UDARA @ DIBALUT DENGAN PLASTIK LUTSINAR BAGI MENGELAK TERJADINYA PERPELUHAN DIPERMUKAAN SABUN ( TAPI SEKIRANYA IA BERLAKU JUGA , SABUN MASIH SELAMAT UNTUK DIGUNAKAN ).. SELAMAT MENCUBA:lol:

HAND MADE SOAP… APAKAH ITU SABUN HAND – MADE??SABUN INI DIPROSES SECARA MANUAL DAN MENGAMBIL MASA YANG LAMA , UNTUK MENDAPATKAN HASIL YANG BERKUALITI BERBANDING SABUN YANG MENGGUNAKAN MESIN DAN BAHAN KEMIKAL . SABUN INI TIDAK MENGGUNAKAN SOAP CHIP DAN CLS ( AGEN BUIH ) KERANA SABUN INI MENGELUARKAN BUIH SECARA SEMULAJADI DARI GABUNGAN MINYAK KELAPA ( COOL PRESS ) DAN LEMAK SAWIT. BAHAN YANG DIGUNAKAN ADALAH DARI BAHAN YANG BERSIH DAN BERKUALITI SERTA TIADA LEMAK @ GELATIN HAIWAN .

SABUN INI MENGELUARKAN BUIH YANG LEMBUT DAN SELAMAT UTK DIGUNAKAN OLEH SEMUA JENIS KULIT DAN DITAMBAH DENGAN HERBA TERPILIH UNTUK MERAWAT KULIT YANG BERMASALAH . DIANTARA KANDUNGAN BAHAN ASAS SABUN HAND – MADE INI ADALAH MINYAK KELAPA ( COOL PRESS ) MINYAK CANOLA , MINYAK KELAPA SAWIT DAN MINYAK ZAITUN ( OLIVE OIL ). SABUN INI TIADA KESAN SAMPINGAN DAN SELAMAT DIGUNAKAN , SETIAP BAHAN YANG DIGUNAKAN ADALAH SUCI DAN HALAL DAN ANDA TIDAK PERLU RAGU – RAGU MENGGUNAKAN SABUN INI

:-)

SABUN SCRUB EXZEMA MUNA ASY SYIFA.. RUMPAI LAUT + SUSU + MADU +MINYAK ZAITUN + HERBA + MINYAK HABATUS SAUDA . 100GM=RM 20 W.M/RM 25 E.M

SABUN SCRUB BADAN MUNA ASY SYIFA.. RUMPAI LAUT + SUSU + MADU + MINYAK ZAITUN + HERBA + OAT .100GM=RM 20 W.M/RM 25 E.M

* SABUN KECANTIKAN MUNA ASY SYIFA… RUMPAI LAUT + SUSU + MADU + MINYAK ZAITUN.100GM=RM 20 W.M/RM 25 E.M

* SABUN SCRUB WAJAH MUNA ASY SYIFA.. RUMPAI LAUT + MADU + SUSU + MINYAK ZAITUN + HERBA +OAT .100GM RM 20W.M/RM 25 E.M


PRODUK PALING TERKINI DIPASARAN MUNA ASY SYIFA AND HERBS... IAITU RUMPAI LAUT ATAU KOLAGEN...DAPATKAN SEGERA .....


RUMPAI LAUT ATAUPUN KOLAGEN









APAKAH KOLAGEN RUMPAI LAUT???
Apa itu rumpai laut?
Sejenis tumbuhan herba yang tumbuh secara terapung di laut. Banyak terdapat di Semporna atau sabah kerana ia sebahagian daripada projek Kerajaan Malaysia.
Apa khasiat rumpai laut?
Untuk kecantikan kulit dan kesihatan dalaman, mengurangkan risiko penyakit-penyakit kronik kerana rumpai laut mempunyai banyak kandungan mineral yg diperlukan badan manusia.

Ada kesan sampingan tak?
Penternakan rumpai laut TIDAK menggunakan apa-apa baja atau racun kimia. Ia dibiarkan tumbuh sehinggga matang sebelum dipungut. Rumpai laut yg dipungut akan dijemur atau stim sehingga kering, kemudian dijual. Tiada apa2 campuran bahan kimia, perisa, pengawet atau perwarna tiruan. Tiada kesan sampingan.

Siapa boleh ambil rumpai laut ni?
Lelaki dan perempuan kecuali perempuan baru mengandung atau lepas bersalin dan kanak-kanak bawah 2 tahun. Bagi kanak-kanak bawah 10 tahun, hadkan pengambilan 1-2 sudu sehari sahaja.

Kenapa rumpai laut berubah warna dan ada kristal putih?
Kristal putih adalah garam laut. akan hilang apabila dicuci. Warna rumpai laut berubah berperingkat-peringkat tetapi jangan risau, khasiat tetap sama.

Beza rumpai laut ungu dengan kuning?
Rumpai laut ungu lebih banyak khasiat berbanding rumpai laut kuning kerana rumpai laut ungu diproses secara semulajadi. Rumpai laut kuning diproses secara stim menyebabkan khasiatnya sedikit berkurangan.

Rumpai laut ungu berbau?
Ada sedikit bau tetapi bau akan hilang selepas di cuci atau di rendam.

Berapa lama rumpai laut belum dimasak boleh bertahan?
Setahun lebih jika tidak bercampur dengan apa-apa bahan atau cecair.

Kalau kolagen siap di masak disimpan dalam peti ais sebulan, tahan tak?
Kolagen siap dimasak anti kulat. tidak rosak tetapi pastikan kolagen ini tidak bercampur dengan bahan makanan yang lain. Contohnya gunakan sudu yang bersih semasa scoop kolagen. Jika bercampur dengan makanan yang lain, kolagen akan rosak atau basi.

Kolagen rumpai laut yang siap dimasak kalau tak simpan dalam peti ais, tak per ke?
Mesti simpan disimpan di dalam peti ais. Kalau tidak kolagen rumpai laut akan basi atau rosak.

Bagaimana rasa rumpai laut?
Tawar dan sedikit hanyir. Untuk kurangkan hanyir, rendam dengan daun pandan atau masukkan sehelai daun pandan semasa memasak.

Assalammualaikum...
GRED AAA WARNA UNGU MERUPAKAN ANTARA PILIHAN UTAMA MASYARAKAT CINA SEJAK SEKIAN LAMANYA DALAM PENYEDIAAN JUADAH SEPERTI SUP.
IA MEMILIKI KANDUNGAN KHASIAT YANG AMAT TINGGI BERBANDING DENGAN RUMPAI GRED AA DAN A… IA TERLEBIH DAHULU DITERNAK DI NEGARA JEPUN SEBAGAI MAKANAN RUJI KAUM PENDUDUK DI SANA…..

TAHUKAH ANDA?

KHASIAT RUMPAI UNGU INI ADALAH SETANDING DENGAN ALGA SPIRULINA DAN CENDAWAN GANODERMA…. MEMILIKI KHASIAT SEPERTI SAYURAN BAYAM, KUBIS,TERUNG,ANGGUR…. PERSIS DENGAN PROTIN DAN KOLAGEN IKAN MERIN, WALIT, DAN SOYA…. MAKA…. SETIAP KEPERLUAN TUBUH BADAN KITA..BOLEH DIPENUHI OLEH TUMBUHAN INI…. AJAIB BUKAN…
WARNA MEMAMG MEMAINKAN PERANAN PENTING DALAM SESUATU PERKARA.

* WARNA CERAH BERMAKSUD KUALITI DAN JUMLAH GIZI BERADA PADA TAHAP SEDERHANA SERTA TINGGI KANDUNGAN AIR

* WARNA GELAP SEPERTI UNGU MEMILIKI POTENSI TINGGI DALAM DUNIA PERUBATAN DAN KOSMETIK. MELANIN WARNANYA DISELAPUTI SEJUMLAH BESAR PROTIN, VITAMIN DAN ZAT GALIAN YANG AMAT TINGGI SERTA KANDUNGAI AIR YANG BESAR.
KAJIAN TERPERINCI YANG TELAH DIJALANKAN OLEH BANYAK PIHAK MENUNJUKKAN BAHAWA SAYUR SAYURAN YANG MEMPUNYAI WARNA TERANG SEPERTI JINGGA DAN UNGU ~ KUBIS UNGU, TERUNG, ANGGUR, BAWANG. TURNIP, KELADI DSB.. MEMILIKI KANDUNGAN VITAMIN DAN ZAT GALIAN LEBIH TINGGI DARIPADA SAYUR SAYURAN BERWARNA HIJAU DAN PUTIH….

MEMILIKI KUASA ANTI PENUAAN DAN ANTIOKSIDA TERTINGGI DARIPADA SEMUA JENIS SAYURAN BERWARNA UNGU LAIN…


TELEFON atau SMS ke MUNAASYSYIFA AND HERBS-019-2359314(SALIAH)


PRODUK TERKINI DIPASARAN MUNA ASY SYIFA AND HERBS... DAPATKAN SEGERA .....







KAIN SARONG

TANGAS
MUNA ASY SYIFA

Ketika bertangas anda duduk di bangku bertangas.Wap herba yang keluar kebanyakannya dari lubang yang besar selebihnya dari lubang-lubang yang kecil.Selagi anda memakai kain sarong tangas,anda tidak perlu risau tentang pembaziran wap herba.Ini kerana semua wap herba akan dirangkumi kain sarong tangas.Dan badan anda akan mendapat faedahnya.Itulah sebabnya kain sarong tangas sangat perlu ketika bertangas.

Anda mungkin akan membandingkan dengan kain pelikat/batik.Kedua-dua kain tersebut sangat kecil jika dibandingkan dengan Kain Tangas Muna Asy Syifa.Ketika anda duduk di atas bangku,kaki anda sedikit membengkok oleh itu kain pelikat/batik tidak dapat melitupi bangku tangas tersebut.Satu lagi masalah jika memakai kain pelikat/batik bau wap herba susah hilang walaupun sudah 3 hari di
basuh.

HARGA: 55
HARGA PENGEDAR: RM 47

DAPATKAN SEKARANG DI MUNA ASY SYIFA & HERBS (MASAH)




Serbuk Herba Dedaun Mandian Sauna

Dirumus khas bagi memberi kesegaran,keharuman dan aroma terapi pada tubuh badan yang kelesuan.Sesuai untuk semua golongan bagi mengembalikan kecergasan dan memulihkan tenaga secara semulajadi.Boleh menggunakan teknik air rebusan atau pengewapan(sauna).
Cara Penggunaan: Ambil satu sudu besar penuh untuk sekali rawatan.
Bahan-Bahan: Daun serai wangi,pandan,jerangau,daun limau purut,dll.

Berat Bersih: 100 gram.
HARGA:RM 30
HARGA PENGEDAR:RM 23

MUNA ASY SYIFA AND HERBS(SA-0075700-K)

Tuesday, 12 July 2011

Saturday, 2 July 2011

DUNIA HERBA MUNA ASY SYIFA'

Tradisional. Asli. Tanpa Pengawet. 100% herba. Bahan bermutu tinggi. Segar, bersih dan suci. Turun-temurun. Lebih 40 tahun. Terbukti berkesan. Lebih 80 jenis herba terpilih. 'Homemade'.
Konsep penyerahan dan tawakal kepada Allah. Penyediaan dimulai dengan bacaan Al Quran, Zikir dan mengekalkan wudhu'.

PENGUMUMAN KENAIKAN HARGA BARU PRODUK KAPSUL MAS

Assalamualaikum, salam sejahtera semua.

Terlebih dahulu, Kami ingin memohon maaf kepada semua pelanggan yg dihormati di atas kenaikan harga sebahagian drp produk kami atas sebab2 yang akan dimaklumkan di bawah.

Semenjak awal promosi besar2an Produk MAS diperkenalkan kpd orang ramai pada tahun 2007 sehingga kini, buat kali pertamanya kami menaikkan harga sebahagian produk MAS yang mana harganya adalah antara yang murah di pasaran berbanding jamu2 lain. Harapan kami, dengan kenaikan sedikit daripada harga asal, dapat membantu MAS khususnya di bahagian pengeluaran untuk terus bertahan meneruskan jualan produk MAS sampai bila2..insya Allah.

Tarikh bermula kenaikan: 1MEI 2011

Sebab kenaikan harga:
Di antara sebab2 kenaikan harga adalah kerana:

1. Utk menampung kos2 bahan mentah (herba segar/kering) yang mana harganya semakin meningkat di pasaran dan semakin sukar diperolehi.

2. Utk menampung harga barangan asas produk yang juga semakin meningkat seperti botol, kotak set bersalin, percetakan dan bekas2 produk yang lain.

3. Utk menampung gaji pekerja dan kos2 upah pekerja yang semakin bertambah.

Produk2 terlibat:
Semua yang melibatkan jamu kapsul (botol):
rm25 ke RM30 W.M/35 E.M
(customer price/CP)
rm18 ke rm23 (dealer price/ DP)

1. Kacip Fatimah Manjakani
2. Sihat Wanita

3. Sihat Lelaki
4. Anti athma
5. Kencing Manis.
6. Gout.
7. Kesuburan wanita
8. Buasir
9. Pelangsing

10. Set Kesuburan wanita :
RM100 ke RM110 W.M/120 E.M
(customer price/CP)
RM77 ke RM87 (dealer price/ DP)

11. Set Lengkap Bersalin (Besar):
RM180-RM190 W.M/205 E.M
(customer price/CP)
RM150 ke RM160 (dealer price/ DP)

12. set Lengkap Bersalin (Kecil):
RM130 ke RM140 W.M/ 155 E.M
(customer price/CP)
RM100 ke RM110 (dealer price/ DP)

13. Set Seri Pengantin
RM135 ke RM140 W.M/ 150 E.M
(customer price/CP)
RM112 ke RM117 (dealer price/ DP)

14. Set Bersalin Pakej

PAKEJ SET BERSALIN

pakej 1


SET BERSALIN (K) +TUNGKU+ TANGAS @PENCUCI @JAMU PERIUK

HARGA ASAL JUALAN (C.P)=RM240 W.M/255 E.M
HARGA SELEPAS LESS=RM230 W.M/245 E.M
LESS=RM10

HARGA PENGEDAR (D.P)=RM190

PAKEJ 2

SET BERSALIN (B) +TUNGKU+ TANGAS @PENCUCI @JAMU PERIUK

HARGA ASAL JUALAN (C.P)=RM290 W.M/305 E.M
HARGA SELEPAS LESS=RM280 W.M/ 295 E.M
LESS=RM10


HARGA PENGEDAR (D.P)=RM240

PAKEJ 3

SET BERSALIN (B)+ TUNGKU+ BENGKUNG

HARGA ASAL JUALAN (C.P)=RM325 W.M/340 E.M
HARGA SELEPAS LESS=RM315 W.M/ 330 E.M
LESS=RM10

HARGA PENGEDAR (D.P)=RM275

PAKEJ 4

SET BERSALIN (K)+ TUNGKU+ BENGKUNG

HARGA ASAL JUALAN (C.P)=RM275 W.M/ 290 E.M
HARGA SELEPAS LESS=RM265 W.M/ 280 E.M
LESS=RM10

HARGA PENGEDAR (D.P)=RM225

*harga baru
*Harga Sabah/ Serawak adalah BERBEZA dengan harga Sem. Msia bermula MEI 2011 krn perbezaan kos penghantaran.

Thursday, 13 October 2011


Kebaikan Urutan
  • Urutan mampu menimbulkan perasaan yang harmoni dan memberi kesejahteraan menyeluruh serta dapat berasakan diri dimanja.
  • Bagi wanita antara manfaat urutan selepas bersalin termasuklah membuang angin dan melancarkan perjalanan darah, menghilangkan rasa kebas dan lesu serta membantu wanita untuk mendapatkan bentuk tubuh yang langsing.
  • Wanita yang melahirkan anak secara normal boleh mula mengurut selepas tiga hari melahirkan, manakala yang menjalani pembedahan dinasihatkan berurut sebulan selepas bersalin.
  • Urut dikatakan membantu melambatkan menopaus jika wanita itu mengamalkan urutan sekurang-kurangnya sekali dalam tempoh dua atau tiga bulan.
  • Mengurut juga dikatakan, baik untuk wanita yang mengalami rasa sakit senggugut disebabkan perjalanan darah haid tidak teratur atau datang bulan sekali dalam tempoh tiga atau empat bulan.

Antara pantang larang mengurut:
  1. Orang yang hendak berurut tidak boleh dalam keadaan kenyang. Jika makan hidangan berat, tunggu hingga sekurang-kurang sejam.
  2. Bagi wanita mengandung, urut tidak boleh dilakukan bagi tiga bulan pertama kerana boleh meningkatkan gejala morning sickness’. Urutan terhadap wanita mengandung perlu dilakukan dengan lembut dan elakkan bahagian perut.
  3. Individu yang menghadapi masalah jantung tidak digalakkan mengurut kerana ia boleh meningkatkan pengaliran darah ke jantung dan menyebabkan jantung bekerja lebih keras. Ini dikhuatiri menyebabkan serangan sakit jantung.
Individu yang baru menjalani pembedahan tidak digalakkan mengurut kerana dikhuatiri boleh menyebabkan jahitan luka terbuka dan pendarahan dalaman atau luaran berlaku.(kecuali bahagian lain yang tidak memudaratkan-mengikut nasihat)

***Nota: Berurut melalui temujanji. Temujanji boleh dibuat melalui sms dan panggilan telefon. Temujanji mestilah di buat seminggu sebelum rawatan atau bergantung mengikut keperluaan.

RM 40.00 untuk 1 1/2 jam.

***PERLU DI INGAT URUTAN ADALAH KHAS UNTUK WANITA SAHAJA
No untuk dihubungi : 019-235 9314 (Kak Saliah)




Apa Tunggu Lagi?


Bertangas baik untuk seluruh badan dengan memfokuskan bahagian abdoman dan pangkal peha terutama rahim. Wap panas daripada ramuan tangas sangat berkhasiat lagi menyegarkan.

Antara Kelebihan Bertangas :
  1. Melancarkan peredaran darah
  2. Memecahkan lemak dan angin
  3. Mengelakkan sembab
  4. Membuang toksid dalam badan
  5. Membuang sel-sel mati
  6. Mengembalikan sistem badan untuk ibu-ibu lepas bersalin
  7. Mengurangkan paras kolesterol
  8. Menyegarkan badan
  9. Mengatasi keputihan, haid tidak teratur dan sebagainya
  10. Menolong mengurangkan beat badan
  11. Menyegarkan dan membersihkan kulit
  12. Mencegah ketegangan otot
Harga : RM 25.00 sehingga wapnya habis


Terbaik Menanti Anda Semua!

KHASIAT:

Daun yang telah melaui proses pengeringan tanpa menjejaskan mutu dan khasiatnya. Boleh digunakan oleh sesiapa sahaja dan disimpan untuk digunakan pada bila-bila masa yang diperlukan.

  1. Memberi kesegaran, keharuman dan aroma terapi pada tubuh badan yang kelesuan,
  2. Memulihkan tenaga kerana stress, membuang angin dalam badan,
  3. Menyegarkan urat saraf, menghilangkan bau badan,
  4. Hilangkan sengal dan kebas otot bila2 masa atau sewaktu dalam pantang
Lakukan mandian wap herba selama 20 hingga 30 minit setiap kali. Minum air secukupnya sebelum dan selepas mandi wap. Adalah baik untuk makan buah-buahan selepas penggunaan. Tidak perlu mandi selepas mandi wap. Tiga kali seminggu untuk keputusan yang total. Anda akan berasa segar dan 'ringan' sepanjang hari selepas mandi wap.

Untuk tujuan mengurangkan berat badan lakukan mandian 20 minit diikuti rehat selama 15 minit dan sambung lagi untuk selama 10 ke 20 minit lagi . Amalkan selang sehari untuk tempoh 2 minggu dan lihatlah hasilnya.

Kelebihan:
  • Ianya diperbuat daripada kayu balau yang tahan air dan haba. Kayu balau adalah specis yang kuat sama seperti kayu cengal yang digunakan untuk membuat badan kapal dan lori.
  • Kabin Mandiwap Herba untuk digunakan dengan herba berbanding sauna batu panas maupun sauna FIR. Ini adalah kerana kita menghendakkan kebaikan herba itu untuk digunakan oleh badan.
  • Tidak diperbuat daripada bahan plastik samada canvas plastik atau kain plastik kerana bahan plastik akan membebaskan bahan kimia sianida (yang sangat bahaya kepada badan) apabila dipanaskan.
  • Tidak di cat kerana cat juga akan membebaskan unsur-unsur kimia apabila dipanaskan. lagipun kegunaan cat adalah untuk melindungi kayu tersebut daripada rosak, manakala kabin mandiwap herba diperbuat daripada specis kayu yang kuat dan tidak perlu dilindungi oleh cat.
  • Hanya mempunyai satu pintu yang boleh dilipat, senang dikendalikan walaupun oleh orang yang mandi wap itu sendiri.
  • Mempunyai roda dibelakang untuk disorong/dialihkan kemana saja. Anda boleh mandi wap dimana saja samada didapur, bilik air, bilik stor maupun diruang tamu.
  • Ianya mempunyai takung dibahagian bawah yang boleh menakung lebihan air dan peluh. Anda cuma keluarkan takung dan basuh apabila selesai menggunakannya.
  • Semua hos dan takung air diperbuat daripada besi 'stainless steel' yang kuat dan tahan karat.
  • Harganya yang sangat berdaya saing. Anda boleh bandingkan harganya dengan produk lain yang berada dipasaran.
  • Melainkan anda bandingkan dengan produk sauna FIR, kabin kami mungkin sedikit lebih. Ini kerana sauna FIR diperbuat daripada kayu cedar yang mana ketahanannya daripada air tidak sekuat kayu balau. memangpun kerana ianya tidak perlu dibasuh kerana wayar-wayar FIR akan terkena air jika dibasuh manakala Kabin Mandi Wap Herba ini boleh dibasuh, disental dan dipancut dengan pancutan air yang kuat tanpa risau akan ketahanannya.
  • Jaminan Kilangnya 5 tahun adalah menggambarkan ketahanan produk ini dan keyakinan pihak kami.
  • Produk Kabin Wap Herba adalah berkonsepkan pasang siap oleh pembeli (seperti produk IKEA) dan dibekalkan denga perkakasan untuk memasangnya. Ini mudahkan pengguna untuk merancang samada menggunakannya, menyimpan atau pindah rumah.

Diharapkan anda dapat membuat pemilihan yang bijak untuk kegunaan berpanjangan...

Harga : RM 30.00 semampu bertahan






Tradisional. Asli. Tanpa Pengawet. 100% herba. Bahan bermutu tinggi. Segar, bersih dan suci. Turun-temurun. Lebih 40 tahun. Terbukti berkesan. Lebih 80 jenis herba terpilih. 'Homemade'.
Konsep penyerahan dan tawakal kepada Allah. Penyediaan dimulai dengan bacaan Al Quran, Zikir dan mengekalkan wudhu'.

PENGUMUMAN

PENGUMUMAN
Assalamualaikum. Adalah diumumkan mulai SEPTEMBER 2011 DAN SETERUSNYA setiap order produk Muna Asy Syifa melalui serahan tangan dan pos hendaklah dibuat terus melaui Pn. Saliah Bt Santhiman Sal ditalian 019 2359314 di Rawang. Ini kerana, peralihan kpd team pengurusan pemasaran baru dan kami ingin memberikan tumpuan sepenuhnya kepada persiapan ke Tanah Suci Oktober ini. Mohon keampunan drpd semua dealer2, customer dan sahabat2 di atas segala kekurangan sepanjang kita pernah berurusan. Halalkan segala kekurangan. Mohon doakan juga agar kami dipermudahkan urusan dan mendapat haji yg mabrur..insya Allah.

PRODUK HERBA MUNA ASY SYIFA'




"Halal Dan Suci Menjadi Aspirasi..."

Sunday, March 22, 2009

NAK ORDER?

PEMBELI DARI MALAYSIA DAN LUAR NEGARA:

A. Pembeli dari Malaysia.

**Tempahan boleh dibuat melalui
stokis utama atau pengedar terdekat.


**sila berhubung terus ke stokis utama untuk mendapatkan produk yang dikehendaki.
SMS : 019 2359314

Sertakan maklumat (nama produk/kuantiti/jumlah bayaran/nama & alamat)
E-mail: masah44@gmail.com

3.atau berurusan dengan pengedar di kawasan terdekat




NAMA PENGEDAR
-- KAWASAN-- TELEFON


KUALA LUMPUR
 Pn. Rozita -- Wangsa Maju/Felda -- 012 2510371
Pn. Syazwani--Tmn. Permata/ Melawati/Keramat--017 6975629
Pn. Azizah--Ukay Perdana--013 4314740
Pn. Jamilah--Keramat/Bkt. Antarabangsa--013 2115816
Pn. Norzarita--Putrajaya/Kg. Medan PJ/ Kg Mel Subang--013-3650939
Pn. Khairiah--Setapak Jaya--0126710746 (Berehat)
Pn. Linda--Masjid India/ Semua House/Bangsar/ Seremban--012 2846497
Pn. Azreen--Jln Klang Lama--012 5618740
Cik Jami Azwa--Bandar Baru Sentul,Bandar Tasik Selatan&PJ Sek 16 & PETALING JAYA NEW TOWN--012 6955362
Pn. Siti Aishah--Putrajaya dan Sekitarnya--019 2753696  

Pn. Haslinda Hashim--Damansara--013 2221190/

SELANGOR

Pn. Rafidah--Shah Alam/Klang--016 6509476 
Pn. Saliha--Sg. Buaya, Banting--013 2431260Pn. Salwah--Petaling Jaya/ Kg Medan PJS--016 3340063
Pn. Mariyam--Ampang/Keramat--019 6446233

Pn. Faizah Sulaiman--Tmn Ibu Kota, Gombak--03 40237061
Pn. Siti--Bandar Sunway/ PJ--017 6416758
Pn. Idyawati--Gombak/Selayang--019 3264105 
Kedai Luqman.--Banting Baru/Kelanang/ Tanjung Sepat/ Kampung Batu Laut dan sekitar nya --014 6389378/ 017 2895001-
Pn. Rieza--Melawati/H.Klang--017 9273573 

Pn. Rosmah--Telok Panglima Garang--017 6883161
Pn. Fatonah--K. Selangor/Sabak Bernam--013 3403360 
Pn. Hanisah--Kuantan,Pahang--016 2330057
Pn. Nur Imane--Subang Mahsing/Kota Damansara/ Paya Jaras Sg.Buloh--016-9051051
Pn. Norfaizah--KLIA/Salak Tinggi/Nilai--013 2366699
Pn. Mazlinah--Subang 2/Subang Bestari--019 2054883
AL-Yasmin,consuting--Sg.choh,rawang--019 2076575/0106306977
Pn. Nur Afzan--Banting,Kanchong darat,Morib,Kelanang,TUDM dan sekitarnya--0163427444
Pn. Anis Abdul Bajit--Banting/KLIA--017 2976070
Pn. Norhaini--Seri Kembangan,Balakong,Sg.Besi dan Sekitarnya--012 2642309
Pn. Arfah Badzly--Seri Kembangan, Taman Punjak Jalil dan Sekitarnya--012 9780053
Pn. Hidayah-Klang--012-5051579/019 5095683

PERAK

Pn. Hazrin Nafiza--Tg.Malim--012 5072564
Pn. Rihanah--Trong,Taiping,Perak--019 5787069/019 4170923


PAHANG
Pn. Norhazlina Mat Kasim--Kuantan/ Beserah/ Balok--012 9572378
Pn. Ramelah--Chini--019 6679873
Pn. Eira--Jerantut,Muadzam Shah,Pekan dan Kuantan --013 4338283
Pn. Wan--Indera Mahkota--013 9319406


TERENGGANU
Pn. Norlaili --Kemaman/Paka/Kerteh--017 7788401
Pn. Moly--Dungun--012 9542464.
Pn. Zaiwiah--Ceneh/Bkt Kuang/Kemaman--019 9758920
Pn. Suriani--K.Terengganu--019 9677000


Pn. Sabariah Samat--Marang--013 9335326

KEDAH
Pn. Fairuz--Kulim,Perlis--019 6692011

P.PINANG
Sabariah--Seberang Prai--014 6000055

Pn. Nina Azliana--P.Pinang,Sg.Petani--017 5963345


JOHOR 
Pn. Rosazlina--Yong Peng/ Bt.Pahat/ Segamat/ Kluang--0137408804
Pn. Suriati--Johor Bharu--016 7706907
Pn. Anita--Pasir Gudang/ Kota Tinggi--019 7290825
Pn. Rohayu--Seri Medan, B.Pahat--013 7684925
Pn. Noraini--Masai/Majidee dan Johor Bharu--013 7471510
 N.SEMBILAN
Pn. Nelly--Rasah/ Seremban--012 3841183
Pn. Norhaya--Tampin/Alor Gajah--019 6082213

B. Pembeli luar negara

1.
Digalakkan menggunakan email untuk membuat tempahan.E-mail: masah44@gmail.com

2. Nyatakan nama dan kuantiti produk yang hendak dibeli.

3. Sertakan maklumat lengkap seperti nama, alamat dan nombor telefon.

4. Harga yang telah ditetapkan dalam USD termasuk pos telah disediakan pada senarai setiap produk. (Boleh convert ke matawang negara pembeli yang telah disediakan dalam cara pembayaran)

klik CARA BAYARAN di menu utama kanan

HERBS!

Ya Allah...berilahku hidayahMu ke jalan yang benar...

"Bila engkau memandang segalanya dari tuhanmu
yang menciptakan segalanya
Yang menimpakan ujian
Yang menjadikan sakit hatimu
Yang membuatkan keinginanmu terhalang
Serta menyusahkan hidupmu...

Pasti akan damailah hatimu
Kerana tidakkan Allah sengaja
Mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia
Bukanlah Allah tidak tahu
Deritanya hidupmu...retaknya hatimu

Tapi mungkin itulah yang Dia mahu
Kerana Dia tahu hati yang sebeginilah
Yang selalunya lebih lunak dan mudah
Untuk dekat dan akrab dengan Nya..."

DATANGNYA AJAL...BERSEDIAKAH KITA?

MARILAH KITA RENUNGKAN SEJENAK...

Sampai bila kita masih berkata "saya tak bersedia lagi"..hingga ke hujung waktu datangnya Malikat Izra'il untuk mencabut nyawa?
Telah banyak peluang yang Allah berikan untuk bertaubat dan mengumpul amal kebaikan. Kenapa tidak ambil peluang dan kesempatan itu?
Mahu tunggu apa lagi wahai sahabat...Ya Allah...berilah peluang untuk hambaMu...buat sekian kalinya...


Adapun tanda-tanda kematian mengikut ulamak
adalah benar dan ujud cuma amalan dan ketakwaan kita sahaja yang akan dapat membezakan kepekaan kita kepada tanda-tanda ini. Rasulallah SAW diriwayatkan masih mampu memperlihat dan
menceritakan kepada keluarga dan sahabat secara langsung akan kesukaran menghadapi sakaratulmaut dari awal hinggalah akhirnya hayat Baginda.

Imam
Ghazali rahimahullah diriwayatkan memperolehi tanda-tanda ini sehinggakan beliau mampu menyediakan dirinya untuk menghadapi sakaratulmaut secara sendirian. Beliau menyediakan dirinya dengan segala persiapan termasuk mandinya, wuduknya serta kafannya sekali
cuma ketika sampai bahagian tubuh dan kepala sahaja beliau telah memanggil abangnya iaitu Imam Ahmad Ibnu Hambal untuk menyambung tugas tersebut. Beliau wafat ketika Imam Ahmad bersedia untuk mengkafankan bahagian mukanya.

Adapun riwayat -riwayat ini memperlihatkan kepada kita sesungguhnya Allah SWT tidak pernah berlaku zalim kepada hambanya. Tanda-tanda yang diberikan adalah untuk menjadikan kita umat Islam supaya dapat bertaubat dan bersedia dalam perjalanan menghadap Allah SWT.

Walaubagaimanapun semua
tanda-tanda ini akan berlaku kepada orang-orang Islam sahaja manakala orang-orang kafir iaitu orang yang menyekutukan Allah nyawa mereka ini
akan terus di rentap tanpa sebarang peringatan sesuai dengan kekufuran mereka kepada Allah SWT.

Adapun tanda-tanda ini terbahagi kepada beberapa
keadaan :

Tanda 100 hari sebelum hari mati.

Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka- mereka yang dikehendakinya. Walaubagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma samada mereka sedar atau tidak sahaja.

Tanda ini
akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar.
Seluruh
tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan
mengigil. Contohnya seperti daging lembu yang baru disembelih dimana jika diperhatikan dengan teliti kita akan mendapati daging tersebut seakan- akan bergetar.

Tanda ini rasanya lazat dan bagi
mereka sedar dan berdetik di hati bahawa mungkin ini adalah tanda mati maka getaran ini akan berhenti dan hilang setelah kita sedar akan kehadiran tanda ini. Bagi mereka yang tidak diberi kesedaran atau mereka yang hanyut dengan kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian , tanda ini akan lenyap begitu sahaja tanpa sebarang munafaat.

Bagi yang sedar dengan kehadiran tanda
ini maka ini adalah peluang terbaik untuk memunafaatkan masa yang ada untuk mempersiapkan diri dengan amalan dan urusan yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudah mati.

Tanda 40 hari sebelum hari mati

Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar.
Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arash Allah SWT. Maka malaikatmaut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita
sepanjang masa.

Akan terjadi malaikatmaut ini
akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan
merasakan seakan-akan bingung seketika. Adapun malaikatmaut ini wujudnya cuma seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.

Tanda 7 hari

Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba- tiba ianya berselera untuk makan.

Tanda 3 hari

Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu diantara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita
tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti.

Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan
bersinar lagi dan bagi orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi.
Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.

Tanda 1 hari

Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.

Tanda akhir

Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikatmaut untuk menjemput kita kembali kepada Allah SWT yang
telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.

PENUTUP

Sesungguhnya marilah kita bertaqwa dan berdoa
kepada Allah SWT semuga kita adalah di antara orang-orang yang yang dipilih oleh Allah yang akan diberi kesedaran untuk peka terhadap tanda- tanda mati ini semoga kita dapat membuat
persiapan terakhir dalam usaha memohon keampunan samada dari Allah SWT mahupun dari manusia sendiri dari segala dosa dan urusan hutang piutang kita. Walaubagaimanapun sesuai dengan sifat Allah SWT yang maha berkuasa lagi pemurah
lagi maha mengasihani maka diriwatkan bahawa tarikh mati seseorang manusia itu masih boleh diubah dengan amalan doa iaitu samada doa dari kita sendiri ataupun doa dari orang lain. Namun ianya adalah ketentuan Allah SWT semata-mata.

Oleh itu marilah kita bersama-sama berusaha dan berdoa semuga kita diberi hidayah dan petunjuk oleh Allah SWT serta kelapangan masa dan kesihatan tubuh badan dan juga fikiran dalam usaha kita untuk mencari keredhaan Allah SWT
samada di dunia mahupun akhirat.

Apa yang baik dan benar itu datangnya dari Allah SWT dan apa yang salah dan silap itu adalah dari kelemahan manusia itu sendiri.

WALLAHUA`LAM

( KURSUS PENYELENGGARAAN JENAZAH OLEH USTAZ

ABDULLAH MAHMUD -KOR AGAMA TENTERA DARAT DI SURAU ANSAR, LORONG KIRI 5, JALAN DATUK KERAMAT, KUALA LUMPUR)

Rindu menggamit...izinkan kukembali lagi Ya Allah, menjadi tetamu Mu...

Rindu menggamit...izinkan kukembali lagi Ya Allah, menjadi tetamu Mu...

Labbaikallahumma Labbaik...

Labbaikallahumma Labbaik...

Masjid Nabi...Madinah

Masjid Nabi...Madinah


Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kutatap wajahmu
Kan pasti mengalir air mataku
Kerana pancaran ketenanganmu
Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kukucup tanganmu
Moga mengalir keberkatan dalam diriku
Untuk mengikut jejak langkahmu
Ya Rasulullah Ya Habiballah
Tak pernah kutatap wajahmu
Ya Rasululallah Ya Habiballah
Kami rindu padamu
Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kudakap dirimu
Tiada kata yang dapat aku lafazkan
Hanya tuhan saja yang tahu
Kutahu cintamu kepada umat
Ummati...ummati...
Kutahu endahnya kau tentang kami
Syafaatkan kami
Ya Rasulullah Ya Habiballah
Syafaatkan kami
Ya Rasulallah Ya Habiballah
Terimalah kami sebagai ummatmu
Kurniakanlah syafaatmu...